Logo ÜTS Entegrasyon Programı
12 Mayıs 2020

Bilgi ve iletişim teknolojilerdeki gelişmeler ve internet kullanımının artmasıyla müşteri profili farklılaşıyor. Tüm sektörlerde kurallar yeniden şekilleniyor ve dijitalleşme araçları iş dünyasını dönüştürüyor. WEB tabanlı CRM yazılımları dijital çağa uygun olarak mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşimi yönetmeye olanak tanıyor.

WEB tabanlı CRM yazılımları, her yerden erişilebilir olması sayesinde sağladığı avantajlarla şirketlerin tercihi oluyor; fakat bu yazılımların mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşimin artmasında katkı sağlayabilmesi için şirketin müşteri odaklı yaklaşımını benimsemiş olması önem taşıyor.

Bulut CRM nedir?

WEB tabanlı CRM uygulamalarında veriler hem sunucularda hem de bulut olarak saklanabiliyor. Sunuculu (On-premise) uygulamalarda müşteri verileri kendi sunucularında saklanırken bulut CRM uygulamalarında müşteri bilgileri  internet ortamında yani bulutta saklanıyor. Müşteri ve satış verilerine zaman ve mekân sınırlaması olmadan erişilebilmesi zaman ve maliyet tasarrufu yapmayı sağlıyor. Yapılan araştırmalar da WEB tabanlı CRM yazılımlarının satışları yüzde 20 oranında artırdığını gösteriyor.

WEB tabanlı CRM yazılımlarının şirketlere faydaları

Son tasarım trendlerini takip eden, ihtiyaca göre kullanılabilen farklı modüller sunan WEB tabanlı CRM yazılımları genel olarak kullanıcı dostu oluşu, sürekli gelişmesi ve maliyet gibi avantajlar sunuyor. WEB tabanlı CRM yazılımları müşteri yönetimi, fırsat yönetimi, teklif yönetimi, iş akışı yönetimi, sipariş yönetimi, veri aktarımları, dinamik analiz, proje yönetimi ve gelişmiş raporlama konularında şirketlere üstünlük sağlıyor. Dolayısıyla WEB tabanlı CRM yazılımları ile potansiyel müşteri girişinden siparişe kadar satış sürecini uçtan uca yönetmek mümkün oluyor. CRM uygulamaları, müşteri tabanlı iş kültürünün benimsenmesine de katkı sağlıyor.

WEB tabanlı CRM yazılımları akıllı telefonlardan verilere erişmeye olanak tanıyor. Tüm bilgiye 7/24 kolayca erişim sağlanmasının yanı sıra son güncellemeleri anlık olarak takip edebilmek de mümkün oluyor. On-Premise CRM, yani yerinde kurulum modeline göre daha uygun maliyetli olarak sunulan WEB tabanlı CRM yazılımları, IT (bilgi teknolojisi) ekibi olmadan hızlı bir şekilde kurulup kolayca kullanılabiliyor. Özelleştirilebilen WEB tabanlı CRM yazılımlarının operasyonel yükü hafifletmesi sayesinde yeni müşteri kazanmak ve sadık müşteri kitlesini artırmak mümkün oluyor.

Küçük işletmeler de WEB tabanlı CRM kullanabilir

CRM sayesinde ürün veya hizmet satın almış müşterinin hangi sıklıkla ürün aldığını, en son ne zaman alışveriş yaptığını bilerek müşteri bağlılığını takip etmek ve müşteriyi kaybetmemek açısından strateji geliştirmek mümkün oluyor. İşletmelerin büyümesini tetikleyecek önemli teknolojileri beraberinde getiren WEB tabanlı CRM yazılımları geleneksel CRM uygulamaları gibi zor kullanılabilen yapıda olmadığından tecrübeli eleman ihtiyacı veya mevcut personele eğitim ihtiyacı doğabiliyor.

Yaygın kanının aksine WEB tabanlı CRM yazılımlarını küçük işletmeler de kullanıyor. Küçük işletmeler, dijital dönüşümü destekleyen araçlar arasında ihtiyaçlarına en uygun doğru çözümlerle donatıldıklarında müşterilerin dikkatini çekebiliyor ve pazarda fark yaratabiliyor.

Potansiyel müşterilerle doğru iletişim kurarak müşteri haline getirmek, mevcut müşterilerin sadakatini artırmak ve saha operasyonlarını, pazarlama faaliyetlerini ve tüm satış süreçleri hızlı bir şekilde yöneterek müşteri memnuniyeti sağlamak için Logo ERP çözümleriyle de entegre çalışan Logo CRM çözümünü kullanabilirsiniz.

Kaynak: https://blog.logo.com.tr/web-tabanli-crm-ve-sagladigi-avantajlar/