Şirketlerde ciroyu artıracak basit öneriler

SQL Yedek alma
05 Aralık 2016
Cat6 ve Cat6a arasındaki Farklar
31 Mayıs 2018

Şirketlerde ciroyu artıracak basit öneriler

Mesleğim icabı bir çok Türk şirketi ile temasta bulunur, özgeçmişlerini (secerelerini) incelerim.  Şirketlerimiz çok basit bir yolla ciro artıracakken, bilinçsizlik yüzünden bu fırsatı heba ediyor. Digital çağa atlamak her şirket için pratik değil, sermaye ve yepyeni bir iş modeli de gerektirebilir. Ama AMACA UYGUN bir websitesi çok düşük maliyetle şirketlerin cirosunu ve hatta kaderini değiştirebilir.  Yöneticiler kurumsal websitelerini bir külfet, zaruri bir faaliyet değil, satış ve tanıtım stratejilerinin BİR odağı olarak görmeli.

 

İsim ve sayı veremem, ama biraz da kanuni zorlama ile kurumsal websitesi edinen şirketler bu müthiş avantajı hiç bir şekilde ciroya çevirecek bilince sahip değil. Tetkik ettiğim kurumsal websitelerinin büyük çoğunluğu tek lisanda, içerik olarak yetersiz veya yenilenmiyor.  Dolayısı ile de bir kar değil maliyet unsuru veya gereksiz bir yük olarak öksüzlüğe terkediliyor.

 

Kurumsal websitesi ne işe yaramalı?

  • Şirketinizin bedava tanıtımını yapmalı,
  • Ürün ve hizmetlerinizi global pazara sunmalı,
  • Bir satış mecraı olarak işlev görmeli,
  • Müşteri, kreditörleriniz, potansiyel yatırımcılardan gelen tepkiler veya bilumum ticari/finansal konularda size bilgi (geri dönüş) sağlamalı.

 

Değerli yöneticilerimiz artık dünyanın gerçek anlamda tek bir  serbest pazara evrildiğini anlamıyorlar. Müşterinize gitmeniz güzel, ama yeterli  değil. Artık müşterinizi bilmeniz de şart değil, ama onların sizi bulması hayati önem taşıyor. Google gibi arama motorları alıcı ve satıcıyı, ya bir işkolunda değişik alanlarda işbirliği yapmak isteyenleri biraraya getiren çok etkin ve kullanımı basit bir platform.

Bir kaç örnek vereyim, artık ABD’de en ucuz ara malı ya da girdi arayan bir firma pahalı pazar araştırması yapmak ya da danışman tutmak yerine, önce Google’de kendine muhatap arıyor. Sosyal medyada ve internette HER TÜRLÜ  ürün ve hizmeti pazarlamak çok kolay, her iş modeline uyarlanabilir ve en önemlisi de nerdeyse sıfır maliyetlerle daha önce varolduğunu bilmediğiniz  pazarlar/müşteri kesitlerine erişim sağlanabilir. Açık konuşalım, örneğin Kanada’da sizin ürünlerinize ihtiyacı olan bir şirketi arayıp bulma şansınız nedir?  Kaça malolur? Ama kaliteli bir websitesi ve sosyal medya etkileşimi sayesinde, o şirket sizi bulabilir. Artık bir çok fon girişim, araştırma  veya geliştirme sermayesi yatırımı  yapmak için geleceği parlak,  genç ve dönüşüme açık firmalar arıyor. Kendinizi usulünce tanıtmazsanız, kaçan fırsatlardan haberiniz bile olmaz.

 

Websitesi eğer operasoynel faaliyetlerinize yoldaşlık edecekse, şu nitelikleri taşmalı:

  • Şirket hakkında kapsamlı ve doyurucu bilgi: Ortaklarınız, yöneticileriniz, misyon ve vizyonunuz, kurumsal başarılarınız, hatta mali tablolarınız veya kısa bir özeti muhakkak sitede yer almalı.
  • Ürün kataloğu, fiyat listesi, ısmarlamak, kıyaslama yapmak ya da ek bilgi almak isteyenler için interaktif modüller şart, yoksa websitesi bir yüktür.
  • Muhakkak tercihen İngilizce, ama hitap ettiğiniz dış pazardan geri dönüş   alabilmek için  başka bir yabancı dilde websitesi kurun.
  • Websiteleri öksüz kalamaz, şirkette en az bir elemanın düzenli olarak siteyi güncelleme ve geliştirme görevi olmalı.

Kendiniz  yapamıyorsanız, danışman tutun. Tüm bunların size yıllık maliyeti TL50-75 bini aşmaz.  Karşılığında satış ve tanıtıma somut olarak katkıda bulunacak bir Internet varlığı elde ederseniz.

 

21cü Yüzyılda bilgi mahremiyeti çok sınırlı alanlara mahsus tutulmalı. Firmayı hayatta tutacak olan elden geldiğince çok ve kaliteli bilgiyi en geniş kitleye ulaştıracak know-how’u edinmektir.

 

Bilgi ve İletişim Teknolojileri devrimi yaşıyoruz. Bu  devrime her boyutuyla katılmak sizin firmanız için pratik, yönetilebilir ya da sermaye açısından erişilemeyebilir olabilir.  Fakat, işlevsel bir kurumsal websitesi bu devrimin size sunduğu  kolaylıkla hayat geçecek ve firmanıza görünmez değerler katacak bir araçtır.

 

Atilla Yesilada,

Şirketlerde ciroyu artıracak çok basit bir öneri